Villkor

1-Ålder
Vi utför alltid ålderskontroll genom BankId. Åldersgräns för köp är 18 år. Personer under 18 år får ej köpa snus. Om köp görs av en minderårig, till en minderårig eller i någon annans namn görs en polisanmälan. Får vi misstankar om att köpet görs av en minderårig eller till minderårig förbehåller vi oss rätten att neka beställningen utan kompensation. Får vi misstankar om att man på annan grund inte uppfyller våra villkor förbehåller vi oss också rätten att neka beställningen utan kompensation.

2-Beställning och köpeavtal
Beställning får endast göras av privatpersoner. Vid köp bekräftar kunden beställningen och våra villkor. Köpavtal ingås först då kunden får en orderbekräftelse till den e-postadress som angavs vid köpet.

3-Pris och betalning
Samtliga priser som anges i vår hemsida är i svenska kronor och är inklusive moms. Vi tar inga extra kostnader för betalningen eller leveransen. Betalningen sker genom Swish. Den totala kostnaden för beställning beräknas och kunden kan se den innan köpet bekräftas. Köp över 3000 sek inklusive moms avslås. Härutöver får en enskild kund beställa för högst 3000 sek per vecka. Detta för att undvika bedrägeri och/eller missbruk av våra varor.

4-Ångerrätt och retur
När du som konsument handlar varor på internet har du som huvudregel alltid 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Dock med tanke på att snus anses vara en färskvara med begränsad hållbarhet gäller inte ångerrätten.

5-Reklamation
Om vi levererar fel sort av vara eller felaktig antal har du rätt att reklamera varan. Utöver det har du rätt att reklamera varan om det är en skada på varan. Gäller dock endast ursprunglig fel och fel som inte uppkommit på grund av normal slitage. Vid reklamation ska kunden kontakta oss via mail inom skälig tid och helst så snart som möjligt. Vi rekommenderar därför att kunden kontrollerar varorna vid mottagandet.

Kostnaden för returfrakt står vi för när det gäller godkända returer. Varorna ska dock skickas och komma fram till oss i det skick kunden fått levererat till sig. Därför rekommenderar vi att kunden paketerar varorna på ett sätt som gör att den inte riskerar skadas under transporten.
När vi mottagit och godkänt reklamationen får kunden tillbaka sina pengar. Vi står dock endast för varans värde, det vill säga det som kunden betalat till oss för den aktuella varan.

Om varan returnerats till oss och den visar sig inte vara felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning debiteras kunden 69 kronor inklusive moms och ett nytt leveransförsök till kunden görs. Snuskop.se följer alltid rekommendationer från allmänna reklamationsnämnden.

6-Force Majeure
Snuskop.se har rätt till att häva köpeavtalet i händelse av krig, terroristattack, naturkatastrof, ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärd, tekniska problem, strejk, brand, fel i tjänster från underleverantör eller annan liknande händelse som vi inte kan styra över och inte kunnat förutse. Under dessa omständigheter har Snusköp heller inte någon skyldighet till att ge någon form av skadeståndsersättning till kunden.

7-Tryckfel och produktinformation
Snuskop.se reserverar sig för eventuella fel som kan uppstå i produktbeskrivning, utseende och lagerstatus. Vi strävar dock att alltid uppdatera vår sida för att kunna ge rätt information gällande lagerstatus, produktinformation och produkternas utseende.

8-Villkorsändringar
Vi på Snuskop.se reserverar oss för eventuella ändringar som görs i villkoren. Dessa ändringar publiceras på vår hemsida och kunden accepterar våra villkor vid nytt köp.

9-Leverans

Alltid Fri Frakt

Nyhet: Expressleverans i Stockholm innerstad inom 1-2 timmar

GRATIS leverans i Stockholm innerstad inom  1-2 timmar eller närhelst kunden vill alla dagar mellan kl 10:00-21:00 (kunden har möjlighet att ange tid och dag för leverans i kommentarsfältet i Kassan).

Leveransen sker till adressen som anges vid köp, oavsett om det är hemadress eller annan adress, exempelvis arbetsplatsen.

Kunden får ett meddelande cirka 10 minuter innan leverans.

Kunden bestämmer vid beställning om vi ska ringa på dörren eller telefon vid leverans.

Vid leverans krävs att kunden visar sin legitimation.

Om kunden inte är anträffbar vid leverans tas en avgift på 60 kronor för att göra ett nytt försök till leverans.

Vid försening av leverans utgår ingen ersättning. Däremot har kunden rätt till att häva köpet och få tillbaka sina pengar inom 14 dagar genom att kontakta oss via info@snuskop.se. Kunden kan även välja att ändra tiden för leverans till valfri dag mellan 10:00-21:00.

PostNord varubrev (inom Sverige)

Gratis leverans med PostNord varubrev.

Vid beställning skickar vi varan inom 2 arbetsdagar.  Varan levereras därefter via PostNord varubrev inom 1-3 dagar. 

Om varubrevet inte får plats i brevlådan får kunden en avisering om att hämta sin försändelse hos ombud.

Leveransförseningar kan förekomma och medför inte rätt till ersättning. Däremot har kunden rätt till att häva köpet om leverans inte sker inom 1 vecka genom att kontakta oss via info@snuskop.se. Återbetalning sker inom 14 dagar.

Dina leveransalternativ får du upp i kassan när du har fyllt i leveransadress.